Češi na slevových portálech utratí před Vánoci přes miliardu korun

28.11.2013 20:18

Touto dobou začíná na všech slevových portálech očekávaný nápor. Během listopadu a prosince se internetový prodejci a provozovatelé slevových serverů nezastaví. Oproti loňsku se očekává nárůst prodejů o 70% a tržby slevového trhu by měly překročit jednu miliardu korun. Tradičně se tak stává poslední čtvrtletí v roce tím nejsilnějším.

Na všech slevových portálech je největší zájem o zážitkové vouchery. Většinou se jedná o různé pobyty, masáže nebo lázně. Důvod, proč jsou čím dál tím hojněji navštěvovány slevové servery, je hlavně hledaná inspirace. Mnohdy zákazníci zavítají na podobné stránky pouze za účelem nalezení originálního nápadu. Pak zjistí, že podobné vouchery v běžných obchodech neseženou a hned se pro koupi rozhodnou.

Kromě zážitkových poukazů a speciálních výletů roste zájem o nákup zboží. Konkrétně značková móda zaznamenala proti loňskému roku nárůst poptávky o 1500 procent. Na celkové poptávce se zboží a móda podílí více než šedesáti procenty. Pobyty sice zaujímají nepatrnou část, pouhých 10%, ale vzhledem k cenám za tyto vouchery mají vysoký význam pro celkový obrat.

Před Vánoci se zvyšuje zájem o kreativní výrobky, například fotokalendáře nebo puzzle vlastních zážitků jsou v tomto období žádané víc než kdykoli jindy v roce. Pobyty v horách a wellness víkendy plné relaxace nezůstávají pozadu. Typické pro slevové portály v období vánočního šílenství jsou i lehce snížené ceny než během roku.

Na nákup vánočních dárku bude i letos početný zástup domácností využívat různých forem půjček. Přestože se v době krize snaží výdaje na dárky pokrýt z finančních rezerv, očekává se zájem o produkty bankovních i nebankovních společností.